girlwithbighead
 Additional Math , I Love It  
24/05/2012 | 0 comments



THAT ONE SMILE THAT CAN BRIGHTEN UP YOUR WHOLE DAY.

http://chocollyheart.blogspot.com

Hari ni saya rasa still bangga sebab semalam punya semalam or kelmarin saya jawab kertas Add Math. Whoaa, mula-mula memang frust habislah, study macam nak rak. Takut punya pasal. Dahlah ni kertas Mid Year. Saya taknak kecewakan my mum and dad for the seconds time. Dulu, saya punya markah dapat 8% je.

Haha, teruk sangatkan. Seriously, masa belajar dengan cikgu memang faham tapi bila buat latihan sendiri, langsung tak boleh buat. Dah try banyak kali memang tak bolah. Sampai beli buku nota Add Math yang tebal tu pun tak bolah buat even banyak examples. Sebernanya kelas saya ni kelas(4SC2) beruntung sebab kelas(4SC1) cikgu dia ajar orang yang dia suka je. Then dia cuma ajar basic Add Math, yang lain kena buat sendiri. Kesian pula tengok dyorang. Dyorang sampai nak nangis masa paper tu. Saya taklah sampai nangis cuma nervous tahap gaban.

Cikgu yang ajar saya Add Math, Cikgu NorAyu*rasanya macam salah eja. Cikgu ni saya suka tapi most of them in my class cakap cikgu ni garang. Hmm, entahlah. Bagi saya cikgu ni baik. Dia ajar kelas saya memang best sampai budak 4SC1 nak belajar dengan cikgu ni. Selalu buat kelakar tapi bila homework dia tak buat, habislah. Kelmarin saya dengan hati yang amat berdebar-debar, duduk dekat tempat saya, bila cikgu tengah edarkan kertas Mid Year, hati macam nak gugur. Masa tengah cikgu edar tu, saya banyak kali cakap BISMILLAHHIRAHMAN. Memang takut habislah. Tapi masa jawab tu, Alhamdullillah, saya dapat jawab. Ya Allah, memang bangga habis tapi saya target kertas ni lulus je dulu. Tak nak bangga.

Tapi sayangnya, saya tak dapat jawab 6 soalan. Antaranya soalan Alpha dengan Beta. Part tu memang tak suka. Masa cikgu mengajar saya punya fikiran entah melayang ke mana tah. Lepas tu tahu nak buat. Ingatkan nak tanya budak kelas 4SC1 sebab selalunya budak 4SC1 lagi pandai tapi dyorang pun tak tahu. So, saya dengan kawan saya decide pergi tanya Izatie(4SC2). Pehhhh, bila tengok dia buat, masyaallah, lajunya. Lepas tu jalan kerjanya panjang pulak tu. Then saya amiklah jalan kerja yang dia buat, terus strees, lepas tu terus campak kertas tu dekat atas meja.

Memang frust habis tengok kertas jalan kerja tu. So, saya tak belajar pun pasal Alpha dengan Beta. Yang sayangnya, bolah pulak keluar benda alah tu. Aishh, geram gila sebab tak  belajar benda alah tu. Memang sedih teramat dahlah markah (5m).  Saya suka bab logarithm. My favourite. Masa soalan tu keluar, senyum panjang lebar. Buat dengan senang hati.

Saya rasa saya gagal Modern Math. Saya pun tak tahu kenapa. Dulu saya bolehlah dikatakan pandai tapi sekarang entahlah. Sekarang lebih gemar belajar Add Math daripada Modern Math. Ahhhh ! Geramlah.
Hari ni saya ponteng sekolah sebab malas, kan habis exam, haha. Esok saya datang sekolah , rajin taw, haha. Esok saya datang untuk amik paper add math je, NGEE :D
Stress, struggle punya pasal


OLDERNEWER